Petr Svoboda

Kdo je Petr Svoboda?

Studuji NF VŠE v Praze magisterský obor Moderní hospodářské dějiny, kde se zkombinoval můj zájem o ekonomii i historii. Dále jsem člen několik spolků, které pořádají různé politické simulace jako historický model zlomových okamžiků Československa nebo model Světové obchodní organizace. Před řadou let jsem spoluzakládal mládežnickou organizaci TOP 09 TOP tým v našem kraji.

Moje vize pro Mladou Boleslav?

Vize pro MB je jednoduchá: „Město, ve kterém chtějí žít mladí.“ Poslední volební období symbolizuje slovo stagnace. Žádné zásadní projekty se nedokončují, ale ani nepřipravují. Pro MB i celý Středočeský kraj je přirozené centrum Praha, a proto doprava je mým hlavním tématem.

Na co bych se rád zaměřil?

Jak jsem psal výše doprava je mé hlavní téma, a to především ta veřejná. Podmínky pro osobní dopravu na trase MB-Praha jsou velice solidní co by za takovéto spojení se svým centrem dala jiná česká města.
Dálková autobusová doprava se po integraci Mladoboleslavska do Pražské integrované dopravy výrazně zlepšila, avšak autobusová doprava v našem městě je v žalostném stavu. To především trasami daných linek, ale také rozmístěním zastávek, kde i některé části sídliště nejsou obsluhovány. Současný stav autobusových linek nevyhovuje ani hlavním zákazníkům tedy především seniorům a studentům. Nicméně věřím, že fungující MHD ocení i ekonomicky aktivní, a to nejen po různých firemních večírcích. Občas už nechcete řídit a radši si sednete do autobusu, na který nečekáte věčnost a který vás odveze na zastávku blízko vašeho bydliště.
Již před volbami 2018 jsem se zaměřil na železniční spojení Prahy s naším městem. Za 4 roky se aktuální stav nijak nezměnil, avšak Správa Železnic již plánuje výstavbu dvojkolejného a elektrifikovaného spojení. Toto spojení bezkonkurenční časem i kvalitou jak k dnešnímu autobusovému spojení, ale především i osobní dopravě. SŽ plánuje dokončení tohoto projektu v roce 2030 a vedení MB by mělo usilovat dodržení tohoto termínu, ať MB může přivítat 21. století.